Sunday, September 18, 2011

Doelen 1 en 100

Doel 1 is een beetje een noodzaak om te beginnen. Ik kan natuurlijk virtueel sparen, maar het hebben van een echte spaarpot is wel lekker. Dat oude gevoel van rammelen en voelen hoe zwaar 'ie is. Hier passen natuurlijk nooit 101 2-euromunten in, maar dat zien we dan wel.

Doel 100 heb ik ook gehaald. Na eindeloos lang wikken en wegen tussen een iPad en een Galaxy Tab was ik er uit: het werd een iPad. Een witte, 16G zonder 3G. Voor het idee wilde ik nog wel een keer de Tab vasthouden, zodat ik wist wat ik NIET zou kopen. Op naar de Dixons. Alwaar een morsige man me geringschattend aankeek toen ik een aantal vragen stelde. In een poging om te verbloemen dat hij geen antwoord had deed hij alsof ik belachelijke dingen wilde weten. En daar houd ik niet zo van. I'll take my business elsewhere - met een licht Julia Roberts / Pretty Woman gevoel. Naar de volgende winkel dus, waar ik gelukkig werd geholpen door een heel vriendelijk meisje, dat alles voor me wilde uitzoeken, mijn vragen beantwoordde, en een witte iPad voor me ging pakken.... Op. Alleen nog maar zwarte. En dan kun je me een aansteller vinden, maar ik wilde gewoon een witte. Ja, ik weet dat ze hetzelfde doen, maar er worden niet voor niets witte en zwarte gemaakt hè? Zij begreep in ieder heel goed dat ik niet wilde wachten, geen zwarte wilde en in de volgende winkel een witte ging halen. Drie keer raden: ook daar waren ze op. Maar ze hadden wel witte Galaxy Tab's... AAAAARRRRRGGGGH. Om een lang verhaal kort te maken: deze verkoper wist de juiste snaar te raken en even later stond ik buiten met mijn Tab, inclusief hoesje die ik voor een meeneemprijsje kreeg. En ik ben er heel blij mee!

Overigens, doel 70 kan ook doorgestreept. Niet helemaal eerlijk, hij stond al op mijn lijstje voordat ik deze gepubliceerd had. Dus ergens in "limbo" heb ik dit doel behaald. Ik tel 'em gewoon lekker mee!  


No comments:

Post a Comment